توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ اعزام ۵۱۳ زائر حج عمره به سرزمین وحی از فرودگاه مشهد یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور | آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها اعلام شد آیا زالودرمانی در علم پزشکی مورد تایید است؟ پدیده مد و مدگرایی خوب است یا بد؟ مدیریت اقتصادی خانواده چطور امکانپذیر است؟ هر کدملی یک مراقب سلامت دارد | پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده + جزئیات
سرخط خبرها

نگاهی به جریمه‌های کرونایی در کشور‌های مختلف | زندان، جریمه، قرنطینه

  • کد خبر: ۹۱۱۷۲
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
نگاهی به جریمه‌های کرونایی در کشور‌های مختلف | زندان، جریمه، قرنطینه
در ایتالیا در روز‌هایی که قرنطینه اجباری اجرا می‌شود، شهروندان این کشور فقط برای انجام کار‌های ضروری حق دارند از خانه خارج شوند و اگر نتوانند دلیل موجهی برای خروج به مأموران نظارت شهری ارائه کنند، ۲۰۶ یورو جریمه خواهد شد.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ کشور‌های مختلف جهان هم زمان با آغاز همه گیری کرونا برای جلوگیری از تجمعات و وادار کردن شهروندانشان برای رعایت آیین نامه‌های بهداشتی مربوط به کووید ۱۹، جریمه‌های مالی برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کردند، مشخص کردند. در ایتالیا در روز‌هایی که قرنطینه اجباری اجرا می‌شود، شهروندان این کشور فقط برای انجام کار‌های ضروری حق دارند از خانه خارج شوند و اگر نتوانند دلیل موجهی برای خروج به مأموران نظارت شهری ارائه کنند، ۲۰۶ یورو جریمه خواهد شد. به گزارش رسانه‌ها از روز ۱۶ آذرماه واکسینه نشده‌ها در ایتالیا اجازه رفتن به سینما، تئاتر، کنسرت و مسابقات ورزشی را ندارند.

در فرانسه و براساس مصوبه کابینه این کشور جریمه شکستن قرنطینه خانگی بدون دلیل موجه ۱۳۵یورو تعیین شده است. مقامات عربستان هم اعلام کردند کسانی که هنگام ورود به این کشور اطلاعات درستی از وضعیت سلامتی خود ندهند و جا‌هایی را که به تازگی به آن‌ها سفر کرده اند به درستی اعلام نکنند، باید ۱۳۳ هزار دلار پرداخت کنند. استرالیا از جمله کشور‌هایی بود که از ابتدای آغاز همه گیری، قوانین سفت و سختی در کشور خود اجرا کرد و نزدیک به دو سال ورود و خروج به این کشور با محدودیت‌های زیادی روبه رو بود.

این کشور جریمه بسیار سنگینی برای شکستن قرنطینه خانگی تعیین کرد و کسانی که مقررات محدودیت رفت و آمد را رعایت نکنند تا سقف ۵۰ هزار دلار استرالیا جریمه می‌شدند و حتی در برخی نقاط این کشور ممکن بود آن‌ها زندانی شوند. در کشور ما، اما وضع فرق دارد، محدودیت‌های کرونایی تصویب می‌شوند، اما در مرحله اجرا با مشکلاتی همراه بودند.

مثلا ایجاد محدودیت برای تردد خودرو‌های شخصی پس از ساعت ۱۰ شب نزدیک به دوسال اعمال شد و به تازگی لغو شده است، طرحی که به گفته کارشناسان دیگر نمی‌توانست نقش بازدارنده درباره انتشار ویروس کرونا داشته باشد.

در روز‌های اخیر هم گزارش‌هایی درباره اعمال سیستم کنترل هوشمند کرونا از نیمه آذرماه منتشر شده است و بر این اساس محدودیت و جریمه برای افرادی که واکسینه نشدند در شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال می‌شود، اما افراد مبتلا حتی اجازه سفر‌های درون شهری با خودرو‌های شخصی خودشان را هم ندارند.

بر این اساس افرادی که واکسن نزده باشند به محض ورود به شهر‌ها و استان‌های نارنجی و قرمز جریمه خواهند شد و بر این اساس جریمه‌ها اعمال می‌شود. آیین نامه‌های بهداشتی که پیش از این برای شهر‌های قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرایی می‌شد، تغییری نکرده، اما هوشمند شده است و برای افراد واکسینه نشده و مبتلا اجرایی خواهد شد. وزیر کشور روز سه شنبه ۱۶ آذرماه در جمع خبرنگاران از آغاز نخستین مرحله طرح هوشمند بیماری کرونا در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: گام نخست طرح مدیریت هوشمند از شنبه برای سازمان‌های اجرایی اعمال می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->